Gadżety reklamowe, wykorzystywane są w różnym stopniu w wielu firmach, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, są używane głównie w celach reklamowych. Pomagają w promocji zarówno wśród przyszłych, jak i obecnych klientów. Można je podarować pracownikom, kontrahentom lub potencjalnym klientom podczas dużych imprez branżowych – np. targów czy konferencji, wtedy są szczególnie potrzebne. Pomysłowe artykuły promocyjne spowodują rozpowszechnienie wizerunku i skuteczną reklamę oferowanych usług. Aby gadżet był skuteczny musi przede wszystkim zawierać nazwę lub logo firmy i być wykonany w barwach które będą kojarzyć się z marką. Warto wybierać przedmioty, które mają bezpośredni związek z działalnością firmy lub przynajmniej w niewielkim stopniu będą się z nią kojarzyły.
Pomimo dużej różnorodności na rynku gadżetów, wciąż istnieje kilka najskuteczniejszych i najczęściej wybieranych przez firmy. Wykorzystanie gadżetów reklamowych przez firmy jest świetnym sposobem promocji i może stać się skuteczną i niskobudżetową metodą na wypromowanie się w krótkim czasie. Wszystkie gadżety reklamowe posłużą firmie nie tylko przy zorganizowanych wydarzeniach, ale też w codziennych sytuacjach.
Najczęściej wybierane upominki reklamowe
Stworzenie odpowiednich upominków reklamowych, które będą jednym z elementów marketingu firmy, zależy przede wszystkim od pomysłu, inwencji i wysokości budżetu, który firma jest gotowa na to poświęcić. Najlepszą opcją nie są ulotki reklamowe, najskuteczniejsze są właśnie przemyślane upominki reklamowe, które nie będą wrzucone do pierwszego napotkanego kosza, zaraz po wręczeniu, ale będą trwałe i przydatne.
Jednym z najczęstszych wyborów są cały czas długopisy z nadrukiem – to przedmioty codziennego użytku, z których korzysta każdy i niemal wszędzie. Długopis to niezwykle uniwersalny i praktyczny gadżet, a dodatkowo nawet długopisy wykonane z lepszych materiałów nie będą znacznym obciążeniem budżetu firmy. Ten niepozorny przedmiot może bardzo pomóc w promocji.
Bardzo popularnym sposobem i zarazem sprawdzoną metodą promocji marki mogą być też kubki reklamowe, które z całą pewnością nie staną się dla żadnej osoby bezużytecznym gadżetem, a będą towarzyszyć podczas codziennego picia kawy lub herbaty, przypominając o istnieniu firmy, która je stworzyła i wręczyła.
Dużo rzadziej wybierane, ale tak samo skuteczne i praktyczne są torby reklamowe, które raz wręczone, możliwe, że będą towarzyszyć obdarowanemu codziennie i mogą dzięki temu przypominać o marce i jednocześnie zostaną zauważone przez inne osoby, co może zapewnić firmie dodatkowe korzyści. Podobne działanie mają parasole reklamowe, które z pewnością nie zostaną wrzucone na dno szuflady, ani ciśnięte w kąt i zapomniane.
Chcąc zamówić jakiekolwiek artykuły promocyjne, warto pamiętać, że niektóre z nich nie zawsze będą odpowiednie do okoliczności. Przykładowo, parasole reklamowe, choć są pomysłowe i oryginalne, to nie sprawdzą się w środku lata, a kubków reklamowych nie zabierzemy ze sobą w dalszą podróż. Kubki i torby reklamowe są bardzo dobrym pomysłem, ale wymagają miejsca i często także dokładnego planu akcji promocyjnej. Firmowe długopisy z nadrukiem natomiast możemy wziąć zawsze i wszędzie. Dobrze wybierać bardziej uniwersalne upominki reklamowe, które sprawdzą się bez względu na okoliczność.