Jak wybrać lokalizację na sklep franczyzowy?

0
223
Jak wybrać lokalizację na sklep franczyzowy?

Wybór lokalizacji sklepu franczyzowego, podobnie zresztą jak każdego innego sklepu, to jeden z kluczowych czynników decydujących o generowanym w przyszłości dochodzie. Żeby uznać ją za odpowiednią, musi uwzględniać potrzeby klienta. Co to oznacza? Jeśli w swoim sklepie będziesz sprzedawać luksusową, markową odzież, weź pod uwagę wyłącznie te miejsca, gdzie pojawiają się klienci zainteresowani takim asortymentem.

Analizując kwestie związane z lokalizacją przyszłego sklepu, przede wszystkim zastanów się, do kogo będzie kierowana twoja franczyza – oferty lokalowe, które rozpatrujesz muszą uwzględniać przede wszystkim preferencje klienta. Dlatego warto dobrze zastanowić się, jakie warunki powinno spełniać dane miejsce, zanim je wybierzesz i podpiszesz umowę najmu.

Najważniejszy jest klient

Wybór lokalizacji sklepu franczyzowego, podobnie zresztą jak każdego innego sklepu, to jeden z kluczowych czynników decydujących o generowanym w przyszłości dochodzie. Żeby uznać ją za odpowiednią, musi uwzględniać potrzeby klienta. Co to oznacza? Jeśli w swoim sklepie będziesz sprzedawać luksusową, markową odzież, weź pod uwagę wyłącznie te miejsca, gdzie pojawiają się klienci zainteresowani takim asortymentem. Będą to zwykle prestiżowe galerie handlowe, centra dużych miast, gdzie klienci korzystają ze znanych restauracji czy innego rodzaju usług (salonów fryzjerskich, SPA itp.). Dobrym pomysłem może okazać się usytuowanie twojego sklepu wśród innych, oferujących również markowe produkty, lecz innego typu lub marki. Na przykład jeśli sprzedajesz wyłącznie odzież, a w pobliżu znajduje się sklep z markowymi walizkami czy butami – jego klienci z pewnością zajrzą również do twojego.

A co z konkurencją?

Konkurencji nie należy się obawiać, jednak warto wziąć ją pod uwagę planując lokalizację przyszłego sklepu franczyzowego. Oferując stroje sportowe w formie multimarkowej, nie ma sensu otwierać 4 sklepu tego rodzaju w tej samej alejce galerii. Lepiej znaleźć miejsce, w którym takiego sklepu nie ma. To może być nawet ta sama galeria, ale wówczas należy poszukać jakiejś określonej wartości, która da ci przewagę – np. lokalizacja tuż obok centrum fitness.

Co innego, jeśli decydujesz się wyłącznie na jedną markę, podobnie jak pozostałe już istniejące sklepy. Zakładając, że jest to marka inna niż oferowane przez konkurencję, możesz tylko zyskać – skorzystasz na tym, że potencjalni klienci pozostałych 3 sklepów, na pewno odwiedzą również twój.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here