Technologia rozwija się cały czas, a wraz z nią nowe sposoby pozyskiwania klientów. Obecnie większość rzeczy związanych z biznesem załatwia się przez internet. Podstawą działania wielu firm jest poczta elektroniczna, dzięki, której firma wysyła oraz otrzymuje ważną korespondencję. Również posiadanie oficjalnej strony firmy jest już standardem. Jednak dobrze zoptymalizowana oraz zaprojektowana strona internetowa, sama z siebie nie przyciągnie klientów, aby tak się stała potrzebna jest rozpoznawalność. Klienci widząc stronę lub logo firmy powinni potrafić je skojarzyć z ofertą usług lub towarów jaką dysponuje dana firma. Na szczęście marketing internetowy, dostarcza łatwych narzędzi, które pomagają zaistnieć w głowie klienta.
Marketing, a koszty
Dobry marketing kosztuje. Reklama w radiu czy w telewizji, są zdecydowanie najdroższymi formami reklamy. W przypadku marketingu internetowego, koszty mogą być bardzo różne, jednak będą one zdecydowanie mniejsze niż koszty reklamy np.: na jednym z czołowych kanałów w TV. Wszystko jest uzależnione od rodzaju reklamy oraz sposobu jaki chcemy, aby reklama została rozliczana (np.: nie wskazujemy liczby wyświetleń, ale płacimy od kliknięcia w naszą reklamę). Marketing internetowy jest niezwykle elastyczny, co pozwala na pełną kontrolę budżetu.
Marketing internetowy – zalety
Główną zaletą marketingu internetowego, jest dokładne targetowanie grupy docelowej odbiorców. W zależności od oferowanych usług lub produktów, reklama może być ukierunkowana, np.: może się pojawiać na portalach branżowych.
Kolejną zaletą tej formy marketingu jest mierzalność. Dostępne narzędzia pozwalają bardzo dokładnie śledzić oraz analizować zasięg reklamy, jej skuteczność oraz zainteresowanie wśród potencjalnych odbiorców. Jeśli widzimy, że konkretna reklama się nie sprawdza, możemy ją praktycznie od ręki zmienić. Dzięki takiej elastyczności dość łatwo możemy określić, jaki rodzaj reklamy, w jaki sposób wpływa na naszą rozpoznawalność oraz na pozyskiwanie nowych klientów.
W jaki marketing internetowy opłaca się inwestować?
Podstawą dobrego marketingu internetowego jest dobre pozycjonowanie naszej strony. Dzięki temu po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy, wskazana strona będzie się wyświetlać na wysokich pozycjach w przeglądarce. Jednak samo pozycjonowanie to nie wszystko. Warto również skorzystać z narzędzi, które udostępnia najpopularniejsza przeglądarka na świecie. Tam decydując się na formę reklamy PPC, czyli „pay per click”, mamy realny wpływ na to jak duży ruch i zainteresowanie generuje nasza strona. Oczywiście, aby osiągnąć jak najlepsze efekty, reklamę w takiej formie możemy na bieżąco zmieniać i korygować.
Uzyskaj rozpoznawalność dzięki marketingowi internetowemu
Mieć stronę, a być rozpoznawalnych przez klientów to dwie różne rzeczy. Na szczęście internet jest na tyle potężny, że dość niewielkim kosztem, możemy mieć wpływ na zwiększenie swojej rozpoznawalności, a tym samym zwiększenie zasięgu działania naszej firmy. Obecnie to właśnie taka forma marketingu jest najskuteczniejsza. Szkoda, z niej nie skorzystać.